Místní akční plán vzdělávání
na území ORP Zábřeh III

“ Spojujeme, sdílíme, rozvíjíme a měníme. Přidejte se… ”

Pracovní skupiny

Pracovní skupiny MAP III

PS jsou rovnoměrně složeny ze zástupců zřizovatelů, ředitelů škol, pedagogických pracovníků, pracovníků s dětmi a mládeží, pracovníků poradenských zařízení, dalších odborníků a rodičů. PS mohou  mít vytvořeny pracovní podskupiny.

  • schází se min. 5 x za dobu trvání projektu
  • aktivně se podílejí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP
  • tvoří návrh aktivit pro roční akční plány a aktivity v rámci implementace MAP následně realizují

1. PS Financování

  • připravuje podklady pro rozhodování ŘV
  • tvoří systém pro reportování výstupů PS (garant PS je zpravodajem)
  • plánuje náklady na realizaci akčních plánů – dle výstupů z PS
  • identifikuje finanční zdroje pro realizaci aktivit

Témata pro činnost PS Financování

  • rozvoj kapacit a financování škol (optimální využití odborných kapacit)
  • financování aktivit SR MAP/akčních plánů
  • prioritizace investičních záměrů
  • posílení spolupráce různých aktérů (vč. podnikatelů)
  • poradenství a administrativní servis – sdílení právních, ekonomických, poradenských služeb, podpora v oblasti IT, účetnictví, administrativní, BOZP, podpora poradenských služeb
  • efektivní financování škol
  • společný postup při nákupu energií apod.

Řeší témata, která pomohou ke snížení administrativní zátěže vedení škol.

2. PS Čtenářská gramotnost

Obsahem práce PS je:

  • výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji ČG a k rozvoji potenciálu každého žáka
  • začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou čtenářské gramotnosti a rozvojem potenciálu každého žáka.
  • identifikace místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS a dalších aktivit v území, zapojení lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, popř. ze škol, které realizují centra kolegiální podpory

 3. PS Matematická gramotnost

Obsahem práce PS je:

  • výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji MG a k rozvoji potenciálu každého žáka
  • začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou matematické gramotnosti a rozvojem potenciálu každého žáka.
  • identifikace místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS a dalších aktivit v území, zapojení lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, popř. ze škol, které realizují centra kolegiální podpory

4. PS Polytechnika a trh práce

Obsahem práce PS je:

  • výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji výuky polytechniky a k rozvoji potenciálu každého žáka
  • začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s výukou polytechniky
  • identifikace místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS a dalších aktivit v území, zapojení lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, popř. ze škol, které realizují centra kolegiální podpory

5. PS Rovné příležitosti 

Obsahem práce PS je:

  • posuzování aktivit akčního plánování, zda jsou v souladu se zásadou rovného přístupu
  • identifikace místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS a dalších aktivit v území, zapojení lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, popř. ze škol, které realizují centra kolegiální podpory
  • spolupráce vzdělávacích, sociálních a zdravotnických služeb v zájmu dítěte/žáka + organizace neformálního vzdělávání, sociálních služeb, rodiče,…

Témata pro činnost:

  • přechody ve vzdělávání (MŠ/ZŠ, první a druhý stupeň ZŠ, ZŠ/gymnázia)
  • nastavení rovných příležitostí

 

Aktuality

Naši partneři