Pracovní skupiny MAP III
PS jsou rovnoměrně složeny ze zástupců zřizovatelů, ředitelů škol, pedagogických pracovníků, pracovníků s dětmi a mládeží, pracovníků poradenských zařízení, dalších odborníků a rodičů. PS mohou mít vytvořeny pracovní podskupiny.
- schází se min. 5 x za dobu trvání projektu
- aktivně se podílejí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP
- tvoří návrh aktivit pro roční akční plány a aktivity v rámci implementace MAP následně realizují
1. PS Financování
- připravuje podklady pro rozhodování ŘV
- tvoří systém pro reportování výstupů PS (garant PS je zpravodajem)
- plánuje náklady na realizaci akčních plánů – dle výstupů z PS
- identifikuje finanční zdroje pro realizaci aktivit
Témata pro činnost PS Financování
- rozvoj kapacit a financování škol (optimální využití odborných kapacit)
- financování aktivit SR MAP/akčních plánů
- prioritizace investičních záměrů
- posílení spolupráce různých aktérů (vč. podnikatelů)
- poradenství a administrativní servis – sdílení právních, ekonomických, poradenských služeb, podpora v oblasti IT, účetnictví, administrativní, BOZP, podpora poradenských služeb
- efektivní financování škol
- společný postup při nákupu energií apod.
Řeší témata, která pomohou ke snížení administrativní zátěže vedení škol.
2. PS Čtenářská gramotnost
Obsahem práce PS je:
- výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji ČG a k rozvoji potenciálu každého žáka
- začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou čtenářské gramotnosti a rozvojem potenciálu každého žáka.
- identifikace místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS a dalších aktivit v území, zapojení lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, popř. ze škol, které realizují centra kolegiální podpory
3. PS Matematická gramotnost
Obsahem práce PS je:
- výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji MG a k rozvoji potenciálu každého žáka
- začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou matematické gramotnosti a rozvojem potenciálu každého žáka.
- identifikace místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS a dalších aktivit v území, zapojení lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, popř. ze škol, které realizují centra kolegiální podpory
4. PS Polytechnika a trh práce
Obsahem práce PS je:
- výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji výuky polytechniky a k rozvoji potenciálu každého žáka
- začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s výukou polytechniky
- identifikace místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS a dalších aktivit v území, zapojení lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, popř. ze škol, které realizují centra kolegiální podpory
5. PS Rovné příležitosti
Obsahem práce PS je:
- posuzování aktivit akčního plánování, zda jsou v souladu se zásadou rovného přístupu
- identifikace místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS a dalších aktivit v území, zapojení lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, popř. ze škol, které realizují centra kolegiální podpory
- spolupráce vzdělávacích, sociálních a zdravotnických služeb v zájmu dítěte/žáka + organizace neformálního vzdělávání, sociálních služeb, rodiče,…
Témata pro činnost:
- přechody ve vzdělávání (MŠ/ZŠ, první a druhý stupeň ZŠ, ZŠ/gymnázia)
- nastavení rovných příležitostí