Na společném jednání zástupců všech pracovních skupin 18. 5. 2023 byly na základě vypracovaných SWOT analýz identifikovány oblasti, kterým se projekt MAP bude v následujícím období věnovat:
Sdílení, spolupráce:
- podpora sdílení, setkávání, příklady dobré praxe ve všech klíčových oblastech
- zachování a rozvíjení spolupráce s kvalitními subjekty působícími ve vzdělávání a na trhu práce (knihovny, Pevnost poznání, DDM, PdF UPOL, FF UPOL, PPP, sociální služby, firmy…)
- aktivní vyhledávání příkladů dobré praxe ve školách a jejich šíření, síťování mezi školami
Vedení škol:
- strategické plánování ve školách (koncepce rozvoje školy) – shoda v pedagogickém sboru a soulad se zřizovatelem nad směřováním školy a investic do školy
- kvalitní spolupráce ředitele a zřizovatele
- podpora ředitelů, manažerské kompetence, sdílení, mentoring, koučink
Pedagogové:
- řešení přetíženosti pedagogů – wellbeing
- realizace DVPP pro profesní a osobní rozvoj pedagogů podle potřeb pedagogů, profesní učící se skupiny pedagogů, sdílení, mentoring a koučink
Rozvoj potenciálu každého žáka:
- individualizace ve výchově a vzdělávání
- podpora moderních forem výuky
- podpora třídních kolektivů jako prevence negativních jevů ve třídě (třídnické hodiny, preventivní programy)
- wellbeing žáků
- více odborníků do škol – psychologové, speciální pedagogové, sociální pracovníci
Podpora rodin:
- propojení školy a sociálních služeb v území, sdílení odborníci ve školách, multidisciplinární týmy za účelem podpory rodičových kompetencí
- informační a osvětová činnosti pro rodiče
Aktualizace VIZE do roku 2025
Děti a žáci, obyvatelé regionu se rádi učí a jsou motivováni k celoživotnímu učení, které jim pomáhá nalézt uplatnění v měnícím se světě. Dětem je poskytováno nejen kvalitní vzdělávání, ale také rozvoj v oblasti morálních hodnot.
Učitelé mají zázemí k naplňování cílů své profese, cíleně se rozvíjejí a jsou motivováni pomáhat dětem a žákům k dosažení maxima jejich možností. Podporují individuální přístup k dětem a integraci nadaných dětí a dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Učitel má profesní podporu a společenskou prestiž.
Škola je bezpečné a stimulující prostředí. Školy v regionu vzájemně spolupracují a jsou otevřeny pro dlouhodobou spolupráci se zřizovateli, rodiči a dalšími partnery. Školy jsou soustavně modernizovány a poskytují zázemí pro kvalitní vzdělávání.
Ze stanovených oblastí a aktualizované vize byly definovány tyto priority a následně cíle projektu MAP do roku 2025. Ke stažení jsou ZDE